Pages

Wednesday 11 January 2012

HARI RABU

Harini hari rabu. Pagi tadi aku bangun dengan senang. Mata tak meragam, macam semalam. Mungkin berkat aku cukup makan petang selasa tu. Biasa tak cukup makan ke? Ha ah. tak cukup, sebab aku dalam proses diet. Ntah kat mana yang silap, aku kurang nutrisi lalu lemah segala sendi. Datang ofis pukul 10 mata aku dah kembang. Kembang? Ha ah, kembang. Bayangkan aje. Ok cukup kisah pasal diet.

Pagi ni best. Kereta banyak tapi senang aje aku dapat cilok masuk line. Lagu 'Love you like a love song' yang Selena Gomez nyanyi pun lancar aje aku nyanyi. Padahal tak de pun lirik aku bentang depan stereng kereta. Pelik. Tak de pun aku pernah hafal lirik die. Aku hafal dalam kepala aje. kalau salah hafal, salah lah. Kalau betul hafal, betul lah. Selama ni kalau nyanyi mesti tersangkut sangkut. Tapi harini tak. Pelik.

Pagi ni best. Ada polis jaga kat traffictlight simpang empat Pulai Perdana. Aku yang jauh lebih kurang 500 meter senang aje tembus trafficlight tu sebab polis tu bagi jalan. Biasa pagi pagi kalau tak de polis memang 3 kali jugaklah nak tunggu traffictlight tu hijau. Jenuh. Muak. Tapi pagi ni tak.

Pagi ni best. Sampai aje parking lot, parking banyak kosong. Biase pun banyak jugak sebab aku jenis suka datang awal. Benci berebut. Harini pun masih datang awal, jadi parking pun like a boss. Tak de ape yang lebih menenangkan hati bila kereta kesayangan aku tu berada di lingkungan selamat. Di petaknya sendiri. Tak perlu halang kereta lain. Tak perlu park tepi jalan. Tak perlu lipat side mirror takut dilanyak mat motor utm yang kebanyakannye main redah aje jalan sibuk utm ni. Tak perlu tu semua. Tinggal lagi tadi aku terlupa nak tegakkan wiper. Tak pe lah kot. Harini nampak mendung. Tak panas. Getah wiper tak cair kot. Cair? Ha ah. Tu aje definisi yang mampu diberi oleh seorang yang tak tau pasal kereta. Cair.

Tapi logiklah kan? Wiper tu dibuat daripada getah. Getah bila terdedah pada suhu tinggi, panas, api, mestilah cairkan? Entah, ape ape ajelah.

Yang penting, pagi ni best.

Tapi aku baru aje lepas telan panadol. I think I catch a cold. I can feel the heat inside my throat.

Tak pe.
Pagi ni tetap best bagi aku. Syukur.

No comments:

Post a Comment